dissabte, 30 de maig del 2020

ENTORN FÍSIC: El pati de l´institut.

Comencem explorant el nostre entorn físic, en concret el pati de l´Institut, per observar , experimentar i començar a familiaritzar-nos amb els elements bàsics del llenguatge plàstic: colors, formes i textures.

En primer lloc ens fixem en les diferents maneres que, els artistes al llarg del temps, han representat el paisatge.

   
         
                         

 

André Derain, ”El pont de Charing Cross”, 1906, oli sobre tela.


Pieter Brueghel, “Paisatge nevat amb patinadors”, 1601, oli sobre taula.

 
 

 

 Piet Mondrian, “Broadway boogie woogie”, 1943, oli sobre tela.Mario Merz, “Sense títol”, 1998, estructura de metall, neó, feix de llenya, cérvol d´ alumini.
 

Dibuixos del pati. Mirem l´entorn.

Tot seguit ens toca a nosaltres representar la nostra realitat més inmediata. Sortim al pati a veure què hi trobem i còm ho interpretem. 

Dibuixem de la millor manera que sabem els seus racons, allò que ens crida més l´atenció.

El pati de l´institut Bellulla és així:




I els i les alumnes  ho han interpretat així:






Quines textures naturals hi ha al pati?


                       

     
 
  

Nosaltres les hem convertit en textures gràfiques. 


                       




             
 
  

Les formes del pati.

Portem a l´aula mostres de formes que trobem i les treballem de diferents maneres: a línia , a taca i de forma expressiva.









Mireu l´expressivitat del traç...












I la delicadesa de la línia...




El color. Els colors del pati.

Quina diferència hi ha entre el color llum i el color pigment?

El color llum és la suma de tots els colors llum. El resultat és el blanc. Ho podeu comprovar en les fotografies de sota. A classe hem fer l´experiment d´encendre un ventilador que conté tots els colors de l´arc de Sant Martí i  observem el següent:


                                                                  


Color pigment. 

Fem un altre experiment.  Amb paper de cel.lofana en n´adonem que si sobreposem  els papers  groc, magenta i blau (primaris pigment) obtenim els colors secundaris i terciaris.



També  podem comprovar còm es fabrica la pintura: amb la mescla de pigment i cola:





Finalment anem  a la recerca dels colors del pati...!!

Experimentació...




Per arribar a una conclusió:


⇨   PRODUCTE FINAL !! 

Com a producte final, després d´haver treballat molt durant tota la unitat didàctica hem reunit tota la informació que no sabíem i que ara ja sabem en un LAPBOOK. Cal ser original!!  Mireu:
















36 comentaris:

  1. En general em va agradar molt el tema entorn físic: el pati de l'institut, el que més em va sorprendre va ser el que vam fer a classe amb l´experiment d´encendre un ventilador que conté tots els colors de l´arc de Sant Martí i el LAPBOOK final.

    ResponElimina
  2. m'ha semblat molt divertida tota la unitat idactica pero el que mes ha sigut el treBall de les dones de la meva vida.pero en general m'ha semblat tot molt divertit

    ResponElimina
  3. M'ha agradat molt aquest tema,el que més em va agradar va ser el lapbook i el que menys va ser el ventilador de colors perquè ya ho sabia.

    ResponElimina
  4. M' ha agradat molt aquest tema, peró lo que més m'ha agradat ha sigut sortir al pati i fer les fotos al nostre entorn.

    ResponElimina
  5. En general m'agradat el tema, i el que més m'agradat ha sigut fer el video de "las mujeres de mi vida".

    ResponElimina
  6. en realitat ma agradat tots el temes pero el que mes magradat es el ''las mujeres de la meva vida''

    ResponElimina
  7. M'ha agradat tots els temes menys el del pati i fernos fotos de cara i de front.

    ResponElimina
  8. Vam experimentar amb l'art, vam fer plàstica com mai ho havíem fet. Vam veure el pati des d'un altre perspectiva, cadascú el dibuixava com el veia i al veure'ls tots podíem veure totes les cares del pati. I tot el que vam fer a la unitat didàctica ho vam poder expressar en un treball final el LapBook

    ResponElimina
  9. A mi em va agradar molt aquest tema ja que vam aprendre coses noves.

    ResponElimina
  10. Vam treballar d'una manera més creativa i per a la meva opinió mes bona per aprendre d'una manera especial i sincerament m'ha ajudat a aprendre moltes més coses que abans no sabia i m'ha agradat bastant.

    ResponElimina
  11. Ha sigut la unitat didactca que més m'ha agradat i que repetiria amb un altre tema relacionat,ha estat molt bé per aprendre sobre les ombres,paraules estranyes,llums,audiovisuals...

    ResponElimina
  12. Em treballat una unitat didàctica molt bona i molt divertida
    he arpes moltes coses que no sabia fer i en general m'agradat tot el que en fet.

    ResponElimina
  13. Em treballat el nostre pati de més a prop, em fet dibuixos i finalment vam fer un lapbook.

    ResponElimina
  14. A mi m'ha agradat aquesta unitat perquè em sortit del institut i em dibuixat les figures o escultures que ens trobàvem i també que vam portar el mòbil.

    ResponElimina
  15. En aquesta unitat didàctica vam treballar l'entorn físic, vam fer diferents activitats per poder treballar-ho. Vam dibuixar fulles amb diferents vistes, vam dibuixar alguna part del pati, vam agafar les textures de diferents parts del pati,...Amb tot el que havíem treballat vam fer un Lapbook inserint tota la informació que havíem après d'una forma original i creativa. Em va agradar molt fer aquesta unitat didàctica, sobretot fer el treball final.

    ResponElimina
  16. Aquesta unitat didàctica m'ha semblat molt entretinguda i divertida, per altra banda m'ha agradat molt. Vam treballar moltes coses diferents, per començar vam dibuixar algunes fulles del pati amb diferents vistes, vam dibuixar alguna part del pati, vam pintar i calcar en un full els diferents textures que vam trobar al pati... Finalment com a producte final de l'activitat vam fer un Lapbook amb tota la informació, aquesta va ser una forma d'expressar el contingut après molt creativa i divertida.

    ResponElimina
  17. Aquest tema i unitat didàctica m'ha agradat bastant, va ser molt divertit fotografiar-nos entre nosaltres i després dibuixar-nos i pintar-nos.

    ResponElimina
  18. Aquesta unitat didàctica m'ha agradat molt, ja que vam treballar molts aspectes com: les textures, les formes, el dibuix del pati amb diferents vistes, el color pigment... El que més m'ha agradat de la unitat didàctica va ser fer el Lapbook, ja que va ser un "hàndicap" poder reunir totes les fixes i informació en una cartolina, en la qual havíem d'expressar totes les activitats amb el tema del pati.

    ResponElimina
  19. Aquesta unitat didàctica i el tema m'ha agradat bastant ja que hem apres molts aspectes i paraules noves. Quasi tot m'ha agradat, però el que mes m'ha agradat a sigut fer el audiovisual ja que m'he divertit molt fent-lo i no ha estat res aburrit.

    ResponElimina
  20. Em va agradar molt anar al pati a treballar i tambe em va agrada quan ens vam fer les fotografies

    ResponElimina
  21. Aquesta unitat didàctica m'ha agradat molt, ja que vam treballar molts aspectes com: les textures, les formes, el dibuix del pati amb diferents vistes, el color pigment... El que més m'ha agradat de la unitat didàctica va ser fer el Lapbook, ja que va ser un "hàndicap" poder reunir totes les fixes i informació en una cartolina, en la qual havíem d'expressar totes les activitats amb el tema del pati. Els resultat final dels Lapbooks van quedar molt bé!

    ResponElimina
  22. El que més m'ha agradat a sigut fer el Lapbook perquè hem va semblar molt entretinguda i divertida.

    ResponElimina
  23. A mi m'ha agradat molt totes les unitats didàctiques i són molt divertides totes però la que més m'ha agradat a sigut la del pati.

    ResponElimina
  24. A mi me agrada totes les activitats didàctiques però la que mes m'ha agradat es el Lapbook

    ResponElimina
  25. El que mes em va agrada va ser les textures que hi havia al pati.
    També em va agradar molt el traç

    ResponElimina
  26. El que mes em va agrada va ser les textures que hi havia al pati.
    També em va agradar molt el traç

    ResponElimina
  27. Jo de totes les unitats didàctiques la que mes em va agradar va ser fer el cartell de la marató o també dibuixar-nos amb tècniques egiptes, romanes etc...

    ResponElimina
  28. Entre totes les activitats que em fet, las que més m'han agradat an sigut la de les dones de la meva vida, perquè m'ha semblat un detall molt bonic. I finalment el cartell de la marató, perquè m'ho he passat molt bé.

    ResponElimina
  29. El que em va agradar més d'aquest projecte va ser fer el lapbook, va ser molt divertit

    ResponElimina
  30. El ma agradat mes de visual i plastica va ser fer l'escultura i fer el volum.

    ResponElimina
  31. entre totes les feines que em fet la que mes man agradat an sigut la del entorn social i la de la dona de la meva vida.

    ResponElimina
  32. Fer les activitats de sortir al pati i fer les textures em van agradar, però fer el lapbook no tant...

    ResponElimina
  33. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  34. Aquesta unitat a sigut molt divertida ja que hem pogut experimentar amb moltes coses i totes les feines que hem fet han sigut molt divertides.

    ResponElimina
  35. Aquesta activitat em va agradar perquè les coses que fèiem eren molt divertides.

    ResponElimina
  36. D'aquesta unitat didactica el que més hem va agradar va ser fer experiments, el lapbook no tant perquè em vaig estresar molt amb ell.

    ResponElimina

ENTORN SOCIAL. La Marató.

Aquesta unitat didàctica treballarem l´entorn social dels alumnes, en concret, allò que els hi afecta de més a prop: com cada any, per aques...