dilluns, 16 de març del 2020

ENTORN URBÀ: "Les dones de la meva vida".

Encetem una nova unitat didàctica i per tant una nova exploració del nostre entorn, en aquest cas,  
l´urbà i en particular, una introspecció de les escultures de Canovelles que tots i totes les alumnes conieixen "bé" perque conviuen amb elles diariament.  A més, afegim al títol la frase: "Les dones de la meva vida", perque volem aconseguir amb els nostres treballs, fer un homenatge a les dones, aprofitant el dia dedicat a aquestes, el 8 de maig.

Per començar, el passat dilluns 2 de març vam fer una sortida pels carrers del poble amb els cinc grups de primer  d´ESO.

Hem fet fotografies a les escultures que formen part del nostre paisatge urbà.

 "Nen tocant l´aigua" de Teresa Riba.


                                                                                                  "Integració" de l´escultor Jordi Conesa.

En vam dibuixar algunes...


I hem posat a prova les habilitats plàstiques pel que fa a la manipulació de materials i la consegüent creació d´un improvitzat volum.




Davant l´escultura "Encuentro", de Jordi Arévalo i Kim Gardeta.



-------------------------------------------------------------------------

Durant els dies posteriors, hem conegut altres escultors  importants amb els quals hem après les diferències entre el bulto rodó i el relleu, el buit i el ple i el pla i el volum. 

TEMAS FUNDAMENTOS DEL ARTE II: "FIGURA RECLINADA" DE HENRY MOOREHenry Moore "Maternitats"


Grècia cedeix en l'afer dels frisos del Partenó

"Les Panatenees", del Partenó a l´Acrópolis d´Atenes (Grècia).


I tot just al començament de la unitat didàctica ens trobem que ens tanquen l´Institut pel confinament!! el que al començament sembla que ens parteix en dos el nostre pla, poc després resulta que ens obre davant nostre un gran repte!, seguir amb el que havíem començat!

El treball competencial que portem a terme durant tot el curs, ens permet poder seguir amb allò que havíem iniciat. Ja ho veureu!!
Hem aprofitat la reclusió, per fer activitats que haguessin estat més complicades de fer a l´aula.

Ens hem posat a treballar: comencem el volum. En primer lloc, hem pensat una idea prèvia, en un missatge, no podem fer per fer... cal tenir un objectiu. 
A mesura que treballem, anem reflexionant, afegint, treient , improvitzant i prenent decisions sobre allò que estem fent i siguent fidels a la nostre fita.

Mireu els resultats:





Alba C. (1r D) Les dones que guien la meva vida: la meva àvia i la meva mare sobre un vaixell.



 Eric A:  El petit cartell que posa valenta representa tota la valentia que tenen totes les mares. I el cartell amb la paraula força representa tota la força que ens donen.

La bobina de fil representa la unió. La cara de la escultura, és la meva mare ja que representa molt la meva vida.
 Eric S: Cada pedra significa una dona de la meva familia,
el missatge és la lluita i  la força.


Leire (1r A)

 Manal (1r A): L´escultura representa a una dona amb dos
mans fen musculs (força) i a dins les emocions
(esforç,alegria..). Això es que la meva mare (la persona que
he interpretat) es una persona pontent, intel.ligent i es forta.

 María J. (1r D) El significat que te la creu es la meva àvia perque ella és
molt creient i les flors es la meva mara perque li agradan molt les flors.

Tania 1r A: L´arbre  representa cada membre de la meva família.



Ainara: Representar a les dones amb el símbol del zodíac

Ainoa (1r C): La vida.

Aitana (1r C)



Alba L (1r D)  Dos pals representen les meves dues avies, d’un dels pals, el qual representa la meva àvia materna, surt un altre pal que representa la meva mare, i d’aquest pal surt un altre que representa la meva germana. Hi ha quatre fil ferros al costat de la meva àvia paterna simulant les meves cosines paternes i un fill ferro al costat de la meva àvia materna simulant la meva cosina materna. Per últim, hi ha formes per la figura que representaran les meves amigues.

Álex (1r E): el meu missatge és: "les mares ens protegeixen de les males persones"

                                                                        

                     Idriss


Ivet (1r D) Els dos cors representen a les meves àvies i la pau i l’amor
que em donen. Una bamba representa a la meva mare perquè li agrada molt l’esport. Dos
serpentines que representen a les dones de la meva família. I per
últim, una pilota de bàsquet que representa les meves amigues del bàsquet.

Judit (1r D) Una persona marcada en diferents parts del cos; Els
ulls sigifiquen la manera positiva que em fa mirar la meva avia,
Un somriure que prova la meva millor amiga, Les extremitats
marcades significant la força que em dona la meva mare i el cor
significa els valors que m’ha donat la meva germana.

Julen (1r D): Representa a les mares per aguantar-nos dia a dia. És un relleu amb una mare agunatant una piràmide i amb el seu fill a dalt mentre el fill esta agafant coses la mare esta`agafant una piràmide, això representa els deures que té la mare al que ha de fer dia a dia i a sobre està el fill que és el més important per a ella.El fill està amb les seves arrels agafant habilitats i ajudes que li proporciona la seva mare per que creixi i sigui millor persona.


Clica l´enllaç  si vols veure el procés de treball d´en Julen!! 


Lucía 1r D: El missatge que vull transmetre en l’escultura és la importància i  l'afecte que sempre han tingut aquestes dones en mi. És un missatge que transmet la unió i la lluita d’aquestes dones en la seva vida, traient sempre la millor part de tot. Per això farè una escultura que estan totes unides, i aquesta unió fa que surti una altra persona.




Alejandro P. (1r A): Amb el que ha passat amb el Coronaviurs les Olimpiades de Tokio de 2020 que anaven a ser les olimpiades amb mes participació femenina de la història han sigut ajornades al 2021, amb aquesta escultura vull donar un missatge de soport a totes les dones que s’estan entrenant i que hauran d´ allargar el seu entrenament i sacrifici durant una any més per participar a tokio 2021.

--------------------------------------------------------------------------
Per fer la segona activitat ens vam inspirar en artistes que han basat la seva obra en el tema de la llum.

james-turrell-03 | Revista Travesías | Inspiración para viajeros
James Turrell 

Sunday inspiration by Dan Flavin. (con imágenes) | Arte de la luz ...
Dan Flavin


Le Parc
Julio Le Parc

Void Jungle | IDIS
Void Jungle.

La segona activitat va consistir en fer fotografies a les nostres mares; el confinament va impedir que poguessim retratar a ninguna dona més que no fos, la nostre mare o la nostre germana...També vam fer fotografies a les nostres escultures, utilitzant diferents tipus d´il.luminació: la llum natural, la llum del mòbil, la que desprén la televisió, l´ordinador... ens vam adonar de la diferència de lluminositat que ens ofereix una i altra font de llum i les seves possibilitats plàstiques. Un cop més. l´activitat havia de contenir el nostre missatge original.

Els resultats, sorprenents!!
María (1r B)
                                                                                                                                   Mohamed (1r B)


Estela (1r B)

Saray (1r E)


Alba L (1r D)
Alba C (1r D)
Leire (1r A)

Estela (1r B)
Mohamed (1r C)

Blanca (1r E)
      
Mariona (1r C)"Em pots trencar la mà, però no la veu".

Noa (1r B)

 
     Lucía (1r E)
----------------------------------------------------

L´audiovisual ha estat la tasca de cloenda de la unitat didàctica, en ella, hem volgut aglutinar tot el que hem anat aprenent. Hem ajuntat totes les imatges representatives i les hem acompanyat d´una veu en-off que relata una narració. Aquel relat l´hem treballat amb la matèria de castellà, amb la qual els i les alumnes han  aprofundit en la narració i l´estructuració d´un text.




























12 comentaris:

  1. En l'entorn urbà LES DONES DE LA MEVA VIDA vam fer fotografies a les escultures que formen part del nostre paisatge urbà de Canovelles, vam fer una escultura que representava a les dones de la meva vida, vam fer fotos amb diferents llums i al final amb tot vam fer un audiovisual que va ser el que més em va agradar fer en aquesta activitat i ho vaig aprofitar per regalar-li a la meva mare el dia de la mare.

    ResponElimina
  2. Lo bonic d'aquesta unitat didàctica va ser descobrir l'art de Canovelles i enfocar-ho tot en les dones de la nostre vida. I al final de tot barrejar aquests dos temes i fer un treball molt creatiu com és l'audiovisual.

    ResponElimina
  3. El que em va agradar més d'aquest tema és parlar del que sentes sobre les dones de la teva vida.

    ResponElimina
  4. Aquesta activitat va ser la que mes em va agradar, i va ser una manera molt bonica d'agrair-li a la dona de la meva vida tot el que ha fet per mi.

    ResponElimina
  5. Aquesta unitat didàctica m'atreveria a dir que per mi a estat la millor, he gaudit molt fent totes i cadascuna de les activitats que l'han format durant tot aquest temps, tot i que la que més m'ha agradat a estat fer l'audiovisual.

    ResponElimina
  6. Em va semblar molt bonica i també representar les dones de la meva vida

    ResponElimina
  7. Aquesta unitat didàctica és la que més m'ha agradat de totes, ja que hem fet uns treballs molt creatius i originals, en homenatge a les dones més important de la nostra vida. La veritat, és que fer el relleu em va agradar molt per tot el que representa i també per el que he expressat en ell. Però el treball que més m'ha agradat fer, a sigut l'audiovisual, perquè és una forma de finalitzar la unitat, fent un homenatge a les dones més important de la nostra vida.

    ResponElimina
  8. Aquest activitat hem va semblar molt bonica i divertida perquè ho teniem que fer amb les nostres mares.

    ResponElimina
  9. Aquesta activitat em va agrada molt perquè vam fer unes escultures que representaven la dona de la nostra vida. Em va semblar un projecte emotiu i especial.

    ResponElimina
  10. Vam començar treballant aquest tema a l'escola i l'hem acabat a casa. Ha sigut un tema diferent ja que hem anat treballant amb les ordres de la Mireia d'una manera més difícil. Però igualment hem fet el possible perquè surti el millor possible.

    ResponElimina
  11. En aquesta activitat m'ho vaig passar molt bé fent l'escultura i les fotos.

    ResponElimina
  12. Aquesta activitat era molt divertida i m'agrada molt el que feiem

    ResponElimina

ENTORN SOCIAL. La Marató.

Aquesta unitat didàctica treballarem l´entorn social dels alumnes, en concret, allò que els hi afecta de més a prop: com cada any, per aques...