diumenge, 2 de febrer del 2020

Comencem a treballar...

Fem grups de tres persones i cadascú  dibuixa a llapis un quadre dels que vam observar el dia anterior: una pintura romana, una egípcia i una contemporànea.







Després d´acabar els dibuixos ens els hem corregit entre nosaltres, això suposa,  haver de tornar a parar l´atenció en el lloc on estan  situades les figures i quina és la seva mida en relació amb l´espai i amb la resta d´elements de la composició.


En els propers dies hem après tres tècniques pictòriques diferents,  utilitzades en diferents èpoques històriques.

La primera, la de l´antic Egipte i la Roma clàssica. Durant aquests períodes, un dels  procediments que s´utilitzàven per pintar, era el tremp d´ou, consistent en barrejar pigment i  aglutinant, (en aquest cas  l´ou). A la classe ho hem portat a la pràctica!!

Primer separem la clara d´ou , després l´assequem amb la mà, passant-nos-la per les mans d´un costat a l´altra fins que quedi ben aixuta i finalment li traiem el tel que l´embolcalla,  barregem el pigment i ...a pintar!!


Cadascú tria una composició:  retalla el tros de fotocòpia del quadre que estem treballant i que més li agrada i el calca mitjançant paper de carbó al damunt d´un cartró preparat amb una base de masilla.






Tot seguit comencem a pintar...























2 comentaris:

  1. En aquesta activitat vam fer grups de tres persones i cadascú dibuixa a llapis un quadre dels que vam observar el dia anterior: en el meu cas una egípcia i el que més em va agradar va ser fer tremp d'ou.

    ResponElimina
  2. Mai havia pintatt amb ou però eś molt divertit.

    ResponElimina

ENTORN SOCIAL. La Marató.

Aquesta unitat didàctica treballarem l´entorn social dels alumnes, en concret, allò que els hi afecta de més a prop: com cada any, per aques...